Olvasd el, mielőtt elhiszed, hogy a „korlátlan” valóban az, aminek mondják.

Olvasd el, mielőtt elhiszed, hogy a „korlátlan” valóban az, aminek mondják.

„Korlátlan” – Egy szó, amit ma már csak idézőjelben merünk leírni. Van az a szó, amitől még a legedzettebb nyelvhasználó is mosolyogva nyúl a zsebébe: „korlátlan”. Tágas, barátságos, megnyugtató. A magyar ember szíve megdobban tőle. Mert korlátlan az, amikor nem kell számolni, méricskélni, amikor az élet végre nem aprópénzben mér, hanem szabadságban. Csakhogy. Ez a cikk előszava egy digitális fogyasztói túlélőkalauzhoz, ahol megmutatjuk, hogyan lett a „korlátlan” valójában határok bástyája, és mit tehetsz, hogy ne fizess érte kétszer: egyszer előre, egyszer meglepetésként. Olvasd el, mielőtt elhiszed, hogy a „korlátlan” valóban az, aminek mondják.

„Korlátlan” – Egy szó, amit ma már csak idézőjelben merünk leírni mert a  ONE (ex.Vodafone) a szó nyelvtani értelmezését, “átértelmezteti veled” és a végén jön  fekete leves. Kifizeted azt ami nem korlátlan, azt ami benne van a szövegben és MI is csak Ai al kerestettük ki belőle, de sebaj: most már megvédünk ettől ha lehet jó előre! Ne dőlj be a ONE – KORLÁTLAN csomag dumájának! 

Van az a szó, amitől még a legedzettebb nyelvhasználó is mosolyogva nyúl a zsebébe: „korlátlan”. Tágas, barátságos, megnyugtató. A magyar ember szíve megdobban tőle. Mert korlátlan az, amikor nem kell számolni, méricskélni, amikor az élet végre nem aprópénzben mér, hanem szabadságban.

Csakhogy.

2024 Magyarországán a „korlátlan” csomag olyan, mint egy svédasztalos vacsora, ahol külön sorban kell fizetned a kanálért, a villa használatáért meg azért, ha tényleg eszel is. Például ha hívásátirányítást használsz, 50 Ft per perc. Ja, hogy ez nem volt ott a reklámban? Ott is volt, csak épp elrejtve, a nyolcadik dokumentummelléklet alsó lábjegyzetének második sorában.

Ez a cikk előszava egy digitális fogyasztói túlélőkalauzhoz, ahol megmutatjuk, hogyan lett a „korlátlan” valójában határok bástyája, és mit tehetsz, hogy ne fizess érte kétszer: egyszer előre, egyszer meglepetésként.

Olvasd el, mielőtt elhiszed, hogy a „korlátlan” valóban az, aminek mondják.

Korlátlan? Csak amíg nem használod — Egy hívásátirányítás ára 50Ft a valóságban ONE (ex.Vodafone) módra és a cikkünk végére megérted, miért legyél óvatos!

Hiába mondogatod, hogy korlátlan, azt is mantrázhatod, hogy 50Ft/perc megkezdett percenként az átirányítás ára a korlátlan csomagod ellenére is. Ez a jó MANTRA még ha hülyére is vagy véve akkor is ez a “pálya” …( ja és a ONe (ex.Vodafone) szerint nem, te tudod, látod és olvasod, de a szót értelmezve, hogy KORLÁTLAN ez fel se merül benned. Ezért írunk róla, ezért olvashatsz most róla, hogy ne legyél te is az aki befizet 6-8000Ft-ot erre a húzásra, mert a végén úgy jársz mint mi és elévül a panaszodra nyitva álló idő, ahogyan ez kiderül másik cikkünkből a témában.

A “korlátlan” csomag, ami közben mégis korlátos

Hónapok óta fizeted a havidíjat a “korlátlan” nevű mobilcsomagodra. Megnyugszol, hisz ebben benne van minden. Hívj bárkit, bárhova, ameddig csak akarsz, és élvezd a szabadságot.

Aztán egyszer csak kapsz egy fura tételt a számládon: “Hívásátirányítás – 50 Ft/perc”.

Mi van?! Ez mégis hogy lehet?

 Hol van ez leírva?

Nos, a Vodafone/ ONE által közzétett Általános Szerződési Feltételek (2024. január 1-től érvényes 2. melléklet)  és a most érvényben lévő szerint is ONE néven:

“Hívásátirányítás: Belföldi nem emelt díjas irányokba történő átírányítás esetén 50 Ft/perc (számlázási egység: 1 perc)” ( ÁSZF 2. mellékletben)

A gond csak az, hogy:

  • ezt nem találod meg a szerződésed fő szövegében,
  • nem küldik ki neked külön,
  • nem látod a csomag reklámjában,
  • sőt: a digitális fókodban sem biztos, hogy időben felkerül.

Viszont át tudsz irányítani egy hívást? Igen. Akkor perkálsz 50Ft-ot minden megkezdett percért! 

Jogosan? Hivatalosan: igen. Fogyasztóbarát módon: nem.

A szolgáltató azzal védekezik: benne van az ÁSZF 2. mellékletében, amit te elfogadtál.

De vajon valaha elolvastad? Tudtad, hogy ez a melléklet tartalmazhat ilyet?

Ez az a pont, ahol a jog még lehet, hogy rendben van, de az átláthatóság és tájékoztatási kötelezettség súrgós életet érdemelne.

Számold csak ki: nem is olyan apró tétel

Egy átlagos hívásátirányított beszélgetés 4-5 perc is lehet. Ez 200-250 forint alkalmanként. Ha naponta csak egyszer fordul elő, az havonta 6-7 ezer forint. Ez már duplázza a csomag hirdetett havidíját.

A szolgáltató számára ez nyereség. Számodra? Egy kisbetűs csapda.

 Mire figyelj, hogy ne ess ebbe a hibába?

  1. Ne dölj be a csomagneveknek. A “korlátlan” nem jelenti azt, amit a magyar nyelvben jelent.
  2. Keresd meg az ÁSZF 2. mellékletét, és keresővel kutasd fel a “hívásátirányítást”.
  3. Kapcsold ki az automatikus hívásátirányítást, ha nem akarod fizetni.
  4. Kérdezz rá ügyfélszolgálatnál, és ne fogadd el az “alapértelmezett” beállításokat.

Légy résen ha ONE-nal tárgyalsz ez nem kérés, ez szükség

A 21. század digitális fogyasztója nem jogász, hanem ember. Nem tárgyalni akar, hanem használni. De ha a szolgáltató a “korlátlan” alá egy 50 Ft/perc-es korlátot rejt, akkor ideje, hogy mi is rejtélymegfejtők legyünk.

Figyelj, olvass, kérdezz – vagy fizetsz!

Ha előfizető vagy, akit hasonló meglepetés ért, keress minket a Digitális Fogyasztóvédelem csapatánál. Nem jogi csűrhét hozunk, hanem segítünk, hogy ne legyél a “korlátlan korlátai” áldozata.

digitálisfogyasztovedelem.hu — Valódi védelem. Valódi embereknek.

GDPR cookie-hoz való hozzájárulás a Real Cookie Bannerral